Wednesday, December 17, 2008

Rintih

Sejak kebelakangan ini, fikiran ku selalu memikirkan sesuatu…apa yg bakal aku hadapi..dan juga apa yg sedang bergolak di dalam benak ku…hati kecil ku..ingin saja aku meluahkan pada sesiapa yg sudi mendengar..ahh..mustahil..aku pasti tiada sapa yg memahami..selain diri ku sendiri..kenapa agaknya aku selalu memikirkan pekara tersebut..?sedangkan sudah acap kali kesudahannya aku ketahui…tetapi entah kenapa hatiku mengatakan sebaliknya…adakah aku saja menyangkalnya dek kerana ingin menjaga hati atau tidak berpuas hati kerana hasrat tak dipenuhi?

Kadang2 sikap aku yg susah nak menyerah kalah ini menyebbkan diri aku sndiri tak keruan…adakah aku harus meletakkan harapan ataupun membuang saje semua kenangan dan harapan itu..senang cite bukak buku baru…mungkin kerana aku terlalu memikirkan…hanya memikirkan yg baik2…tidak memikirkan pekara tu dari sudut yg lain…mungkin bagi dia itu hanya biasa…takde ape2 yg istimewa…

Ya..mungkin begitu sebenarnya…knp kadang2 hati mengatakan 'ya' tp fikiran cuba menyangkal dengan memberikan pelbagai alasan dan hujah2 yg berkaitan…aku ingatkan semuanya dah berakhir….dah terbuang…dah aku biarkan…tp sebenarnya..aku masih ingat padanya..

Mudah-mudahan aku diberikan petunjuk dan hidayah supaya dapat memilih yg mana baik buat ku dan menguatkan semangat sekiranya dia bukan …….


 

KU sayang padanya dalam diam

KU nafikannya secara terang…

KU pendamkannya umpama peram dalam kelam…

Sukar utk ku lafazkan…

Siksa bagiku melepaskan…

Andai saja bisa ku lupakan…abaikan…mungkinkah kelam akan menjadi terang…..

2 comments:

Anonymous said...

lupekanlah die

Anonymous said...

yeke?