Wednesday, September 24, 2008

HILANG


Tinggal beberapa hari lagi kita akan merayakan Hari Kebesaran dan Kejayaan Umat Islam di seluruh dunia...gelak tawa dengan senyum mesra sahabat handai serta saudara kian aku rasai...tp sejak beberapa tahun ni...Aidilfitri tak seindah dulu..entah kenapa aku merasakan 'kehilangan dan kesunyian' yg teramat sgt..pilu..sedih..rasenyer.....taknak aku ingatkan semua tu lagi...

knp agaknyer...yg dah tiada selalu kita kenangkan dan yg selalu hadir di depan mata senantiasa kita abaikan..aku cuba untuk menerima sesiapa yg datang dengan hati yang ikhlas..tp kesusahan pasti begini gak akhirnyer...

Knp agaknyer...kita selalu menginginkan seseorang yang langsung tak mengendahkan kita sedangkan yang sedang mengejar, kita pandang sepi...knp??

mungkin itula hati...kadang-kadang aku sendiri tak pasti...bila ku abaikan keinginan 'hati'..aku kan resah dan gelisah..tp bila aku ikutkan 'hati', aku merana..terseksa...

Aku betul2 merinduinya...kata2nya...perbuatannya...

aku terdengar lirik lagu Dayang Nurfaizah-Hilang...betul-betul kena dengan perasaan aku sekarang...

Bagai semalam ku bersua
Wajah yang memiliki cinta
Masih teguh kupelihara setia
Sanggup kau tinggalkan semua
Membawa segala

Di mana ku letakkan jiwa ini
Seakan berterbangan untuk mencari tempatnya
Hatiku kan selama
Memuja dan menyinta
Kau kekasihku
Hilang
Pergi merantau
Mengapa

Tak rela diriku terjaga
Belum sedarku buka mata
Siang malam berlalu sama
Saja
Sukar untukku lepasi
Hari yang mendatang

Tak daya menahan air mata
Dan meratapi hiba menyesal dan meronta oh
Hatiku kan selama memuja dan menyinta
Kau kekasihku
Hilang

Jauh melangkah
Tinggalkan semua
Berakhirlah sudah tiada gunanya menyalahi
Sesiapa
Bangunkan daku segera
Dari lena

Jauh melangkah
Menghilang
Tiada ku kesalkan
Biarlah
Kurela


Semoga aku dapat bangun dari 'mimpi' ini dan melupakan 'kehilangan' yang penah aku rasai dulu...

No comments: